A konyhán, ahol dolgozom, négyen vagyunk szakácsok, így ha a főnökünknek csapatépülést kell szerveznie, akkor szerencsére sok program közül válogathat: nem vagyunk túl sokan semmilyen kiránduláshoz vagy előadáshoz, és ennyi ember közt még arra is van esély, hogy az ízlések megegyeznek.
Így történt az is, hogy az étterem többi szakácsával egyszer egy hajós kirándulásra indulhattunk. A főnök vidéki nyaralóján ugyanis volt egy egészen nagyméretű, több ember számára is kényelmes motorcsónak, amit úgy döntött, hogy évek óta először vízre enged.
Miután ezt eldöntöttük, másnap behívott az irodájába, és azt mondta, hogy a segítségemet kell kérnie a hétvége kapcsán. Mikor kérdeztem, miért, azt mondta, hogy sajnos még szükségünk lesz egy dologra a motorcsónakunk beindítása előtt, mégpedig egy üzemanyagpumpára.
Ez a pumpa ugyanis szükséges ahhoz, hogy a motorcsónak üzemanyagtartályát fel tudjuk tölteni, mivel máshogy nem igazán kényelmes ilyen sok benzint belejuttatni – ráadásul a túra végeztével nem akarja majd elrakni úgy, hogy még mindig van benne anyag, hisz ha ismét nem veszi elő évekig, akkor nem túl biztonságos azzal együtt tartani a csónakházban.
Ezzel teljesen egyet tudtam érteni, viszont még meg kellett kérdeznem, hogy korábban hogyan oldotta meg ezt a problémát. Kiderült, hogy volt régen neki egy Rover márkájú 12 voltos szivattyúja, mikor azonban pár hete lement ellenőrizni, hogy minden rendben van-e vidéken, akkor tapasztalta, hogy az sajnos az évek alatt már leamortizálódott annyira, hogy nem fogja tudni újra beindítani.
Mivel mindenképpen reméltem, hogy a csapatépítés megvalósul, és nem akartam, hogy rajtam ússzon el a dolog, ezért segítségemet ajánlottam, és elkezdtem utánajárni, hogy hol lehet ilyen terméket kapni.
Mint kiderült, üzemanyag szivattyút áruló helyekből nincsen hiány, hisz ez egy olyan alkatrész, ami minden autóban is megtalálható: a 12 voltos szivattyú pont elég arra, hogy a személygépjármű motorjába átpumpálja az üzemanyagot, ezzel biztosítva, hogy tudjunk vele utazni. Pont ezért, szinte mindenhol található.
Persze én nem autóba szereléshez kerestem ezt az alkatrészt, hanem önállóan akartam használni, csöveken keresztül való üzemanyag szivattyúzásra.
Végül sikerült megtalálnom azt a 12 voltos szivattyút, ami eredetileg is volt a főnökömnek, így arról biztosan tudtam, hogy meg fog felelni a célnak.
Mivel állta a vásárlás költségeit, ezért úgy döntöttem, hogy házhozszállítással rendelem: szerencsésre tudták vállalni, hogy még a héten megérkezik, és nem fogja veszélybe sodorni a hétvégi terveinket az, hogy csak most álltunk neki a keresésnek.
Mikor megérkezett, akkor láttam csak meg, hogy milyen szép kis gépezetről van szó: amit a főnököm mutatott nekem, azon valóban meglátszott már az idő, és nem utolsó sorban a kosz, ezen a 12 voltos szivattyún azonban még minden csillogott és vadonatúj volt, így nem volt nehéz elhinni róla, hogy tényleg jól lehet majd a munkára használni.
Hétvégén lehetőségünk volt ki is próbálni: a nyaralóban megtaláltunk minden szükséges csövet, ami ahhoz kellett, hogy összekössük az általunk vitt kannányi üzemanyagot az üzemanyag szivattyúval, és azon keresztül a motorcsónakkal, és beindítsuk.
Valóban sokkal egyszerűbb volt, mint kézzel csinálni a dolgot, bár nyilván meg tudtuk volna oldani, ha ugyanazokat a csöveket egy tölcsérrel tartja egy ember, egy másik pedig óvatosan tölti bele az üzemanyagot. De ezzel a módszerrel sokkal gyorsabb, egyszerűbb és biztonságosabb volt, ráadásul, mint ahogy a főnököm is mondta, ez visszafele is működik: mielőtt visszaraktuk volna a motorcsónakot pihenni, az összes üzemanyagot kiszívtuk belőle.
Végül azonban úgy egyeztünk meg, hogy azért reméljük, nem kell egy évig ismét porosodnia a csónaknak, hanem jóval korábban is használatba tudjuk venni.